مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مهر 1394 ساعت 20:212015-10-07اقتصادي

فارس گزارش می دهد باز هم پیروزی چین در رقابت با صنعت ایران؛ این بار در گچ


پیروزی چین در رقابت با صنعت ایران داستان دنباله داری است که گویا پایانی ندارد؛ چینی ها این بار در صنعت گچ از کشورمان پیشی گرفته اند.

- " از سمنان، ایران با وجود معادن غنی و گسترده از ظرفیت های بالای معدنی برخوردار بوده و در این بین، معادن گچ در کشور به ویژه در استان های کویری نظیر سمنان به وفور دیده می شود.

گرچه در سال های اخیر فعالیت های زیادی در صنعت گچ در کشور انجام شده؛ اما گویا برخی کشورها بسیار جلوتر از ایران هستند و بر اساس آمارهای موجود، چین و آمریکا در این صنعت از کشورمان جلوتر هستند.

ایران در حالی در رتبه سوم تولید گچ در جهان قرار دارد که اقتصاد دولتی و نفتی ما به شدت نیاز دارد از حوزه نفت خارج شده و به صنایع دیگر نیم نگاهی داشته باشد.

افزایش بهره وری و تولید در صنعت گچ امری است که امروز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در عین حال، تبدیل علم و دانش به فناوری و ارزش افزوده نیز در همکاری تنگاتنگ با صنایع در دستور کار باشد.

توجه به استاندارد محصولات تولیدی به ویژه گچ نیز از اموری است که می تواند جایگاه ایران اسلامی را در بازارهای جهانی ارتقا دهد و در عین حال، رغبت خریداران خارجی را نیز بیشتر کند.

اقتصاد دولتی و نفتی مستحکم نیست رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حاشیه حضور در سمنان به فارس می گوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد باز هم پیروزی چین در رقابت با صنعت ایران؛ این بار در گچ

فارس گزارش می دهد باز هم پیروزی چین در رقابت با صنعت ایران؛ این بار در گچ