مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مهر 1394 ساعت 18:402015-10-07اقتصادي

تلاش برای ثبت جهانی آبگرم معدنی «گاومیش گلی» سرعین


رییس هیئت مدیره سرمایه گذاران آبهای گرم معدنی استان اردبیل از تلاش برای ثبت جهانی آبگرم معدنی تاریخی و سنتی گاومیش گلی سرعین خبر داد.

رضا آستانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: گاومیش گلی یکی از ?? چشمه آب گرم شهر توریستی سرعین است که با قدمت طولانی و به عبارتی با بیش از یک قرن از گذشته تاکنون به عنوان یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر سرعین شناخته می شود.

وی این آبگرم معدنی را به عنوان نماد آبگرم های استان و کشور دانست و تاکید کرد: در این راستا اعتقاد داریم که این آبگرم با توجه به مولفه های مد نظر از جمله ارزش های اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و.

قابلیت ثبت جهانی را دارد و در این راستا طرح اولیه آن را در دستور کار قرار داده ایم.

رییس هیئت مدیره سرمایه گذاران آبهای گرم معدنی استان تصریح کرد: در این طرح تلاش خواهد با توجه به دبی آب بالای این چشمه که گفته می شود تا ?? لیتر در ثانیه است، این آبگرم به عنوان یکی از پرآب ترین چشمه آبگرم معدنی و طبیعی دنیا ثبت شود.

وی ثبت جهانی این چشمه را غیرممکن ندانست و تاکید کرد که اگر دستگاه های مرتبط در این زمینه ورود کرده و پرونده آن از سوی تیم ویژه مطالعاتی به خوبی جمع بندی شود، بی شک می توان در سال های آینده طرح ثبت آبگرم گاومیش گلی سرعین را ارائه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ثبت جهانی آبگرم معدنی «گاومیش گلی» سرعین

تلاش برای ثبت جهانی آبگرم معدنی «گاومیش گلی» سرعین