مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مهر 1394 ساعت 13:252015-10-07سياسي

چاپ و انتشارکتاب عتبات عالیات در روابط ایران و عثمانی در مشهد


کتاب عتبات عالیات در روابط ایران و عثمانی قرن نوزدهم در مشهد مقدس چاپ و منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی امروز گفت : کتاب عتبات عالیات در روابط ایران و عثمانی قرن نوزدهم با تاکید بر عصر عبدالحمید دوم به قلم دکتر رسول عربخانی از نویسندگان کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه ، در شمارگان دو هزار نسخه به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

حجت الاسلام حسینی افزود : این کتاب در 3 بخش با عناوین جغرافیای تاریخی، سیاسی و مذهبی عتبات عالیات، تشیع عراق در مناسبات سیاسی ایران و عثمانی و مسائل اجتماعی ایرانیان در عتبات و دولت عثمانی تدوین شده است.

او گفت : در بخش نخست، ابتدا با تکیه بر منابع جغرافیای تاریخی موضوعاتی چون بررسی ویژگی های کلی طبیعی و جغرافیایی عراق، اهمیت رودهای دجله و فرات در آبادانی شهرها، اهمیت علمی و فرهنگی این منطقه و جایگاه سیاسی و دینی شهرهای آن در تاریخ اسلام مورد بحث قرار گرفته است و بخش دوم، با یک مدخل تاریخی درباره مناسبات ایران و عثمانی از زمان شکل گیری حاکمیت عثمانی بر عراق شروع می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود : بخش دیگر این کتاب، درباره مسائل مرتبط با ایرانیان مهاجر و ساکن در عتبات عالیات و جایگاه این بخش از جمعیت عراق در نظام سیاسی، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ و انتشارکتاب عتبات عالیات در روابط ایران و عثمانی در مشهد

چاپ و انتشارکتاب عتبات عالیات در روابط ایران و عثمانی در مشهد