مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مهر 1394 ساعت 03:562015-10-07سياسي

کودکان خیابانی نیازمند همکاری دولت و مردم


در سیستم قضایی کشور باید امکان جدی تری ایجاد شود که در آن، سرپرستی کودکان خیابانی به طور موقت از والدین آنها گرفته شود و این بچه ها، تحت آموزش نهادهای غیردولتی مرتبط با حقوق کودکان قرار بگیرند.

- "  روزنامه جام جم در یادداشتی از محمد امین قانعی راد رییس انجمن جامعه شناسی ایران، به موضوع کودکان خیابانی پرداخته و آورده است: فقر به تنهایی نمی تواند عامل پدید آمدن معضل کودکان خیابانی باشد، زیرا خانواده های بسیار فقیری وجود دارند که تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهند کودکشان در خیابان ها دستفروشی کند.

باید در نظر داشت که تعداد زیادی از کودکان خیابانی، والدینشان معتاد هستند و به همین دلیل، سرنوشت این بچه ها چندان برای این والدین معتاد مهم نیست و به همین خاطر راضی می شوند کودکشان را استثمار کنند.

وقتی فقر فرهنگی و بی سوادی رایج در این خانواده ها، آموزش ندیدن والدین و ده ها دلیل فرهنگی و اجتماعی دیگر، وقتی با فقر شدید اقتصادی ترکیب می شود، آن وقت بروز پدیده کودکان خیابانی دور از ذهن نخواهد بود.

اصلاح این شرایط نیز باید به شکل پایه ای انجام شود و اتخاذ راه حل های کوتاه مدت نمی تواند دردی از این بچه ها دوا کند.

در این بین، دولت نمی تواند به تنهایی این معضل را حل کند و به این منظور باید از ظرفیت انجمن های غیردولتی فعال در حوزه دفاع از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان خیابانی نیازمند همکاری دولت و مردم

کودکان خیابانی نیازمند همکاری دولت و مردم