مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 19:202015-10-06بين الملل

سازمان ملل: بیش از 114 هزار نفر از جنگ در یمن گریخته اند


مقامات امدادی روز سه شنبه اعلام کردند بیش از 114 هزار نفر از کشور جنگ زده یمن گریخته اند و این رقم می تواند تا پایان سال 2016 به دست کم 200 هزار نفر برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از نایروبی، درگیری ها در یمن ماه مارس زمانی تشدید شد که حملات هوایی تحت رهبری عربستان علیه شبه نظامیان حوثی (انصارالله) یمن به منظور دفاع از عبدربه منصور هادی رییس جمهور (مستعفی و فراری) این کشور آغاز شد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت در بیانیه ای اعلام کردند: نزدیک به 70 هزار نفر که از بحران می گریزند، وارد جیبوتی، اتیوپی، سومالی و سودان شده اند .

بر اساس این بیانیه، گفته می شود تا 44 هزار و 80 نفر وارد عربستان سعودی و عمان شده اند .

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد احتمال می رود تعداد افرادی که از یمن به کشورهای همسایه می گریزند، تا پایان سال آینده به بیش از 200 هزار نفر افزایش یابد.

سازمان ملل اعلام کرده جنگ یمن به کشته شدن حدود پنج هزار تن و زخمی شدن 25 هزار نفر از جمله بسیاری از غیرنظامیان منجر شده است.

دهها هزار آواره سومالیایی نیز از یمن به کشور خود گریخته و به سه میلیون نفری که از قبل در این کشور شاخ آفریقا نیازمند کمک هستند، اضافه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: بیش از 114 هزار نفر از جنگ در یمن گریخته اند

سازمان ملل: بیش از 114 هزار نفر از جنگ در یمن گریخته اند