مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 16:512015-10-06اقتصادي

صادرات 30 میلیون دلاری داروی دام ایران در سال جاری


وزیر کشاورزی با بیان اینکه مجوزهای بخش دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: براساس آمار سندیکای دامی در سال گذشته 15 میلیون دلار داروهای دامپزشکی صادر شده است که در سال جاری با افزایش دو برابری به 30 میلیون دلار می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم"، محمود حجتی در مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی با اعلام این خبر اعلام کرد: دامپزشکی کشور یکی از حساست ترین بخش های کشور به حساب می آید که توانسته است بدون سر و صدا فعالیت های مناسبی ارائه داده و نمره قابل قبولی دریافت کند.

وی با بیان اینکه اگر حفاظت و حراست دامپزشکی نبود سلامت مردم با مشکل مواجه می شد خاطرنشان کرد: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در مازندران به وقوع پیوست ارزیابی های اولیه نشان داد که منشاء این بیماری پرندگان مهاجری بودند که اگر پیگیری های دامپزشی نبود مشکلات و خسارت های بیشتری به ما وارد می شد.

حجتی تصریح کرد: در بخش تب برفکی کم دقتی هایی وجود دارد که باعث بیماری در کشور و خسارت می شود اما گزارش های جدید نشان می دهد که کانون آن شناسایی شده و اکنون رو به کاهش است.

وی اظهار داشت: صادرات مرغ ایران در مقاطعی دچار وقفه شده بود که با تمهیدات دامپزشکی مشکلات موجود در این بخش نیز دوباره برطرف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 30 میلیون دلاری داروی دام ایران در سال جاری

صادرات 30 میلیون دلاری داروی دام ایران در سال جاری