مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 12:302015-10-06دانش

پیوستن ایران به جمع 5 کشور دارنده پروفیل نگاری لیزری چرخ قطار


مجری طرح فناوری پروفیل نگاری لیزری چرخ قطار گفت : پژوهشگران دانشگاه علم وصنعت ایران موفق به دستیابی به این فناوری شدند که در سطح جهان فقط پنج کشور به آن دست یافته اند.

داوود یونسیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : این دستگاه مجموعه ای از شاخص های مهندسی چرخ قطار را اندازه گیری می کند.

استاد تمام دانشگاه علم وصنعت گفت: چرخ قطار یک منحنی دارد که به آن پروفیل می گویند و این منحنی (پروفیل چرخ قطار ) نقش مهمی در ایمنی حرکت قطار دارد.

یونسیان افزود: این منحنی دارای دو بخش مخروطی و لبه است که پروفیل چرخ قطار با وزن قطار را بخش مخروطی به ریل منتقل می کند و کار لبه آن ، ممانعت خروج قطار از ریل است.

وی با اشاره به اینکه خروج چرخ قطار بسیار شایع است و هر ساله تلفات جانی و خسارت های مادی زیادی دردنیا ایجاد می کند گفت: استانداردهای مختلف صنعت ریلی برای طول ، ضخامت ، ارتفاع و دیگر شاخص های هندسی را مقادیر مجازی می گویند که از این مقادیر در مواقع خطر (خروج قطار از ریل) استفاده می شود.

استاد تمام دانشگاه علم وصنعت افزود : بنابراین باید ابزاری باشد که شاخص های هندسی را مونیتورنگار کند و دستگاهی که هم اکنون متخصصان داخلی آن را تولید کرده اند فعالیت را انجام می دهد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن ایران به جمع 5 کشور دارنده پروفیل نگاری لیزری چرخ قطار

پیوستن ایران به جمع 5 کشور دارنده پروفیل نگاری لیزری چرخ قطار