مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 10:312015-10-06پزشكي

بیش از 70 هزار رأس دام سنگین در شهرستان گلپایگان واکسینه شدند


در 6 ماهه نخست امسال حدود 50 هزار رأس دام سنگین علیه بیماری هایی مانند بروسلوز، شارین، شاربن علامتی، تب برفکی واکسینه شدند ضمن اینکه واکسیناسیون 21 هزار رأس دام هم به طور خاص علیه لمپی اسکین انجام گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، مسعود غفاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: رسالت اصلی سازمان دامپزشکی بر 2 محور اصلی پیشگیری، کنترل، تشخیص و درمان بیماری های دامی و همچنین نظارت بر چرخه تولید و توزیع فرآورده های خام دامی در راستای بهداشت عمومی و امنیت غذایی جامعه است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان گلپایگان در بخش دام و طیور افزود: شهرستان گلپایگان از قطب های پرورش دام و طیور و حتی در سال های اخیر پرورش آبزیان بوده و نژاد گاو گلپایگان جزو 4 نژاد اصلی گاو کشور است، ضمن اینکه شهرستان به عنوان نخستین پایلوت پرورش مرغ رنگی هم محسوب می شود.

رییس شبکه دامپزشکی گلپایگان با اشاره به آمار دام و طیور و واحدهای تولیدی شهرستان گفت: در سال های اخیر به دلایل مختلف تعداد دام سنگین شهرستان از 60 هزار رأس به 35 هزار رأس کاهش یافته اما به دلیل وجود چراگاه های خوب جمعیت دام سبک و گوسفندی پس از یک افت نسبی دوباره رشد کرده و امسال به 120 هزار رأس رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 70 هزار رأس دام سنگین در شهرستان گلپایگان واکسینه شدند

بیش از 70 هزار رأس دام سنگین در شهرستان گلپایگان واکسینه شدند