مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مهر 1394 ساعت 07:152015-10-06پزشكي

پدران نیز همچون مادران باردار، ممکن است دچار افسردگی شوند


محققان علوم پزشکی در دانشگاه مک گیل کانادا اعلام کردند حتی پدرانی که در انتظار تولد فرزندشان هستند نیز ممکن است مانند مادران باردار، افسرده شوند.

تیمی از محققان انستیتو تحقیقات دانشگاه مک گیل در بررسی جدیدی، وضعیت پدرانی را که در انتظار تولد فرزند هستند مطالعه کرد و نتایج این مطالعه در شماره اخیر نشریه پزشکی آمریکای سلامت مردان، منتشر شد.

دکتر دبورا داکوشتا و همکارانش می گویند تاکنون وضع پدران، در دوران بارداری مادر، کمتر مورد بررسی قرار گرفته استدر این بررسی، 622 مرد در کبک کانادا در مدت یک و نیم سال مورد مطالعه قرار گرفتند.

دانشمندان می گویند در دوران بارداری، علاوه بر مادر، پدر نیز باید تحت مطالعه و بررسی دقیق قرار گیرد تا از بروز افسردگی و ایجاد عوارض آن جلوگیری شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، افسردگی اقسام گوناگون دارد و شایع ترین آن افسردگی کبیر است که فرد مبتلا به آن گاهی شاد و خوشدل و به طور موقت نیز فعال می شود.

نوعی از افسردگی کبیر به افسردگی مالیخولیایی موسوم است که بیمار هیچ گاه از چیزی دلخوش نمی شود و در حدود پانزده درصد مبتلایان به افسردگی کبیر دچار افسردگی اوهام اند که معمولاً با خلق و خوی اندوهگین همراه است و به عنوان مثال خود را گناهکار و غیر قابل بخشش تصور می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدران نیز همچون مادران باردار، ممکن است دچار افسردگی شوند

پدران نیز همچون مادران باردار، ممکن است دچار افسردگی شوند