مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مهر 1394 ساعت 17:402015-10-05اقتصادي

رونق تجارت در مهمترین مرز گمرکی شرق کشور


پانصد میلیون دلار کالا در نیمه نخست سال از گمرک دوغارون به افغانستان صادر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی گمرک ایران ؛ مدیرکل گمرک دوغارون با اشاره به اینکه در این گمرک با توجه به همجواری با افغانستان کنترل ورود و خروج کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، گفت : گمرک دوغارون از یک دستگاه ایکس ری کامیونی و دو دستگاه ایکس ری پالتی جهت کنترل کالاهای تجاری و مسافری استفاده می کند.

وی با بیان اینکه سامانه جامع گمرکی در گمرک دوغارون فعال است و راه اندازی این سامانه باعث افزایش کنترل وتسریع تشریفات ترخیص کالا شده است، گفت: درحال حاضر ترخیص کالا در رویه صادرات یک روزه و در رویه واردات در صورت بی نیازی به مجوز خاص یک ساعته انجام می شود.

جهانخواه ادامه داد: روزانه به طور متوسط 600 دستگاه کامیون از گمرک مرزی دوغارون تردد می کند و به منظور اطمینان از سلامت تجارت یک سوم کامیون های ورودی و خروجی در این گمرک به طور شانسی چک و به وسیله دستگاه ایکس رس کنترل می شود.

مدیرکل گمرک دوغارون در آمد این گمرک در نیمه نخست سال جاری را 4 میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 280 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به موضوع مواد مخدر اشاره کرد و گفت : در دو سال گذشته مأموران با تجربه و هوشیار این گمرک با استفاده از تجهیزات پیشرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق تجارت در مهمترین مرز گمرکی شرق کشور

رونق تجارت در مهمترین مرز گمرکی شرق کشور