مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مهر 1394 ساعت 20:202015-10-04سياسي

نامه رییس فرهنگستان زبان به رییس صدا و سیما


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نامه ای خطاب به رییس سازمان صدا و سیما، با تأکید بر پاسداری از زبان فارسی و تلاش های فرهنگستان در این حوزه، - به خوبی اطلاع دارید که پاسداری از زبان فارسی و حفظ قوت و اصالت آن به عنوان یکی از ارکان هویت ملّی ایران وظیفه ای است که بر عهده تمام دستگاه های قانون گذاری اجرایی و قضایی کشور گذاشته شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای به زبان و خط دارند و بارها، چه در سخنرانی های عمومی و چه در دیدار با مسئولان، بر اهمیت نگهبانی از این کلمه طیبه تأکید و حتی ابراز نگرانی کرده اند که ما در کانون زبان فارسی داریم زبان فارسی را فراموش می کنیم .

این سخن گوشزد و هشداری است تا همگان، به ویژه دستگاه های مسئول، با اهتمام بیشتری در حفظ زبان فارسی بکوشند.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی نهادی پژوهشی است، اما در بیست وپنج سالی که از فعالیت آن می گذرد، به دلیل وضعیت زبانی نابسامان آگهی های تبلیغاتی، برای هماهنگ سازی کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و سازمان صدا و سیما در زمینه ثبت و تبلیغ نام شرکت ها و مؤسسات و نام کالاها پیش قدم بوده است.

انجام ساعت ها کار کارشناسی و برگزاری ده ها جلسه با این نهادها و تهیه اسناد و پاسخگویی به بیش از چهارهزار استعلام این سازمان ها جزو این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه رییس فرهنگستان زبان به رییس صدا و سیما

نامه رییس فرهنگستان زبان به رییس صدا و سیما