مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مهر 1394 ساعت 18:302015-10-04سياسي

گزارش رویترز از موافقت مشروط کمیسیون ویژه مجلس با توافق هسته ای ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از دبی، یکی از کمیسیون های پارلمان ایران که تحت کنترل محافظه کاران است، روز یکشنبه از توافق هسته ای این کشور با قدرت های جهان به شرطی حمایت کرد که هیچ بازرسی خارجی از تاسیسات نظامی صورت نگیرد و محدودیتی در زمینه توسعه برنامه موشکی اعمال نشود.

این پیشنهادها، که در گزارش یک کمیته پارلمانی مخصوص ارزیابی این موافقتنامه گنجانده شده است، در صورت تصویب توسط مجلس و تایید از سوی یک نهاد روحانی ارشد که قوانین پیشنهادی را بررسی می کند، می تواند به قانون تبدیل شود.

آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران سوم ماه سپتامبر اعلام کرد از رای گیری در پارلمان در خصوص توافقنامه هسته ای حمایت می کند ولی این توافق برای تایید،همچنان نزد وی فرستاده خواهد شد که به عنوان عالی رتبه ترین مقام این کشور، حرف نهایی را درباره همه سیاست های حکومت می زند.

بسیاری، احتمال رد نهایی این توافق را توسط رهبری، کم می دانند زیرا تهران به لغو تحریم ها برای احیای اقتصاد خود نیاز دارد.

با این حال، به توجه به این که قرار است این موافقتنامه سال های زیادی پابرجا باشد، این خطر وجود دارد که اگر ایران یا طرف های مقابل این کشور به این نتیجه برسند که مفاد آن نقض شده است، ممکن است این توافق یک روز فروبپاشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش رویترز از موافقت مشروط کمیسیون ویژه مجلس با توافق هسته ای ایران

گزارش رویترز از موافقت مشروط کمیسیون ویژه مجلس با توافق هسته ای ایران