مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 شهریور 1394 ساعت 17:252015-09-14پزشكي

جلوگیری از پیشرفت سرطان گوارش از طریق مکانیزم های نوین مولکولی


محققان مشهدی راه دسترسی به داروهای بیولوژیک ضدسرطان را هموار کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صدا و سیما، رییس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج تحقیق پژوهشگران این دانشگاه نشان داد که مکانیزیم های نوین مولکولی از تبدیل سلولهای طبیعی به سلولهای بنیادی سرطانی و پیشرفت سرطان های دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

دکتر عباس زادگان با اشاره به اینکه سلولهای بنیادی سرطانی مقاوم ترین سلولهای توده سرطانی به داروهای ضد سرطان هستند افزود: بررسی فاکتورهای تاثیرگذار در بروز سرطان های گوارش نقش مهمی در درمان های اختصاصی این نوع سرطان ها بویژه سرطان مری دارد.

او از MAML1 وTwist 1 به عنوان دو فاکتور اصلی در مراحل بروز سرطان مری نام برد و گفت: در هنگام ابتلا به سرطان، این فاکتورها در مسیرهای پیام رسانی دچار اختلال می شوند که یکی از علت های اصلی تبدیل سلول های طبیعی به سلول های بنیادی سرطانی است.

استاد گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این پژوهش بر روی جامعه بیماران مبتلا به سرطان مری مطالعاتی انجام شد که دستاورد آن برای درمان سرطان های دیگر دستگاه گوارش از جمله روده بزرگ نیز کاربرد دارد.

دکتر عباس زادگان با تاکید بر لزوم شناخت این فاکتورها در درمان بیماری سرطان گوارش گفت: شناخت بهتر و کسب اطلاعات دقیق تر از فاکتورهای م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از پیشرفت سرطان گوارش از طریق مکانیزم های نوین مولکولی

جلوگیری از پیشرفت سرطان گوارش از طریق مکانیزم های نوین مولکولی