مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 شهریور 1394 ساعت 16:052015-09-14اقتصادي

18 - مصرف سرانه اب میوه در ایران حدود 10 لیتر


رییس کانون صنایع غذایی ایران گفت: مصرف سرانه اب میوه در ایران حدود 10 لیتر در سال است که باتوجه به نیاز بدن به انواع ویتامین ها باید به 20 تا 25 لیتر افزایش یابد.

محمدرضا مرتضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نمایشگاه نوشیدنی ها، افزود: صنعت غذا نقش بزرگی در سلامت مردم دارد و اگر خواهان کشوری رو به رشد و توسعه هستیم لازمه ان داشتن نسل سالم است.

وی با بیان اینکه نقش صنعت غذا در ایجاد و حمایت از سلامت مردم بسیار پر رنگ است افزود: در صنعت اب میوه و کنسانتره جا برای رشد و توسعه داریم، در صنعت اب معدنی ما یکی از وارد کنندگان در دنیا بودیم و در سال 84 تا 88 حدود 50 هزار تن سالانه اب معدنی وارد می کردیم اما اکنون جزو کشورهای صادرکننده اب معدنی هستیم و امکانات بسیار گسترده ای برای رشد صنایع اب معدنی در کشور وجود دارد.

مرتضوی افزود: سرانه مصرف نوشابه های گازدار پایینتر از نوشابه های طبیعی است ، وظیفه ما این است که هشدارهای بهداشتی را داشته باشیم ، رعایت بهداشت در صنایع غذایی در بالاترین سطح قرار دارد و بخشی از سلامت مردم در دست ماست اما بخش دیگری در اختیار خود مردم است که به انتخاب و میزان مصرف غذاها مربوط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 - مصرف سرانه اب میوه در ایران حدود 10 لیتر

18 - مصرف سرانه اب میوه در ایران حدود 10 لیتر