مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 شهریور 1394 ساعت 17:252015-09-05اقتصادي

حشره "پسیل "گزانگبین درخطر انقراض


حشره quotation mark پسیل quotation mark گزانگبین درخطر انقراض اعلام شد.

حشره کوچکی به نام پِسیل از گیاه quotation mark گَوَن quotation mark تغذیه وشهد با ارزش quotation mark گزانگبین quotation mark راتولید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، رییس اداره مراتع منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت:هم اکنون 95 درصد حشرات تولید کننده گزانگبین نابود شده اند و این حشره در خط انقراض است.

محمدی با اشاره به اینکه هنوز تحقیقات مشخصی و معینی برای نابودی 95 درصد جمعیت حشره پسیل گز (سیاموفیلادی کوریا) انجام نشده است، افزود: روش اشتباه برداشت گزانگبین توسط بهره برداران، چرای بیش از حد دام و بهره برداری بیش از ظرفیت مراتع ، ازمهمترین عوامل کاهش تولید گزانگبین است.

محمدی گفت: بهره برداران برای برداشت گزانگبین به ضربه زنی و یا به اصطلاح چوب زنی اقدام می کنند که موجب شده جمعیت زیادی از پوره های پسیل از بین برود.

محمدی با اشاره به ممنوعیت برداشت quotation mark گزانگبین quotation mark بعنوان کمیابترین و گرانقیمت ترین شیرینی طبیعی ایران ، افزود: با توجه به حسایت رویشگاهای طبیعی گیاه ارزشمند گون وخطر انقراض حشره پسیل گز، بهره برداران امسال اجازه برداشت گز انگبین در رویشگاههای طبیعی را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حشره "پسیل "گزانگبین درخطر انقراض

حشره "پسیل "گزانگبین درخطر انقراض