مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 شهریور 1394 ساعت 17:212015-09-05اقتصادي

اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد


در سال 2015 میلادی در سطح دنیا 6 شهر کاندیدای ثبت جهانی بودند که اصفهان و تبریز به واسطه داشتن ویژگی ها و شرایط خاصی که در زمینه صنایع دستی و بافت فرش داشتند، - " از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، طی پیگیری های حقوقی صورت گرفته از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعضای شورای جهانی صنایع دستی و رایزنی های انجام شده از سوی معاون صنایع دستی کشور در اجلاس آسیا اقیانوسیه در کشور هند (2015) در خصوص ثبت جهانی دو شهر اصفهان و تبریز این درخواست به تأیید این شورا رسید.

در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع دستی و با رأی اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه این دو شهر کشورمان به ثبت جهانی رسیدند.

در سال 2015 میلادی در سطح دنیا تنها 6 شهر کاندیدای ثبت جهانی بودند که اصفهان و تبریز به واسطه داشتن ویژگی ها و شرایط خاصی که در زمینه صنایع دستی و بافت فرش داشتند، برای نخستین بار به طور همزمان به ثبت جهانی رسیدند.

ارتقای جایگاه بین المللی صنایع دستی ایران و توسعه بازارهای جهانی و زمینه سازی برای حضور پررنگ تر صنایع دستی ایران در عرصه بین المللی، توسعه گردشگری فرهنگی و افزایش اشتیاق گردشگران برای دیدن این دو شهر از جمله نتایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد

اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت شد