مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 شهریور 1394 ساعت 17:152015-09-05بين الملل

الجزیره: دیدار پادشاه عربستان با اوباما نگرانی های اعراب را برطرف نکرد


ناظران می گویند رییس جمهور آمریکا در سفر پادشاه عربستان به واشنگتن، نگرانی های عربستان و دیگر کشورهای عربی را برطرف نکرد.

ناصر الحسینی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن در گزارشی گفت: آمریکایی ها و سعودی ها به یک اندازه منتظر دیدار سلمان بن عبد العزیز و باراک اوباما بودند.

اوباما و سلمان با توجه به انتشار خبرهایی از میزان اختلاف در مواضع واشنگتن و ریاض درباره تعداد زیادی از پرونده های مربوط به بحرانهای منطقه عربی، رو در رو صحبت کردند.

اما رسانه ها بر همکاریهای تنگاتنگ و نگرانی های مشترک دو طرف در خصوص بحرانهای سوریه و یمن و راههای مقابله با شبکه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) و پیامدهای توافق هسته ای با ایران بر منطقه خلیج (فارس) تأکید کردند.

رییس جمهور آمریکا تأیید کرد با پادشاه عربستان درباره همه این موضوعات و همچنین مسئله سلاح هسته ای ایران و فعالیتهای تهران که ثبات را متزلزل می کند گفتگو کرده است.

خبرنگار الجزیره پس از پخش بخشی از اظهارات اوباما در خصوص توافق هسته ای گفت : ناظران معتقدند اظهارات آمریکایی ها عملا همانند نگرانی های سعودی ها به خصوص در ارتباط با رفتارهای ایران است.

خبرنگار گفت بر کسی پوشیده نیست که واشنگتن با اعلام توافق می کوشد به شرکای عرب به ویژه عربستان اطمینان بدهد که آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزیره: دیدار پادشاه عربستان با اوباما نگرانی های اعراب را برطرف نکرد

الجزیره: دیدار پادشاه عربستان با اوباما نگرانی های اعراب را برطرف نکرد