مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 شهریور 1394 ساعت 11:012015-09-05فرهنگي

میراث مرد عاصی سینمای ایران


اهمیت دید جامع فیلم در بررسی نقد اجتماع، توجه ویژه به مقوله فرهنگ است که طبیعتا دیگر معضلات اجتماعی و اقتصادی و فردی و در نهایت گروهی، به تبعیت از فقر و ضعف فرهنگی شکل می گیرند.

- خبرگزاری تسنیم: مجتبی اردشیری سابقه سینمایی که نقد اجتماعی را سرلوحه وجدانی فیلمنامه اش قرار دهد، چندان زیاد نیست، تعداد فیلم هایی هم که توانسته اند به نقد سیستماتیک اهرم های فشار بپردازند، از سابقه این سینما هم کمتر است اما برخلاف این نوع آثار هوشمندانه، تا چشم کار می کند فیلم هایی هست که فکر می کنند با نشان دادن گوشه هایی از تبعیضات فردی و خانوادگی یا نشان دادن یک فرد بیکار و مصائب او، توانسته اند دست به نقد اجتماع بزنند؛ حال آن که ساخت فیلمی با هدف نقد اجتماع، طراز هوشی بالایی می طلبد که گاه حتی بدون نشان دادن صحنه های سیاه و محرک نیز می تواند به آن دست یافت.

قندون جهیزیه اگرچه فیلم کاملی نیست و گهگاه در بیان روایی و جزء نگر خود، ایرادات گل درشتی دارد اما یک امتیاز بزرگ دارد و آن، نقد سیستماتیک اجتماع است.

اجتماعی که هم کاراکترهای فیلم در آن حضور دارند و هم مخاطبان.

بنابراین دایره وقوع یک معضل، به هم متصل است.

نمی توان دست به نقد اجتماع زد بدون آن که پای اخلاقیات را وسط نکشید و حال اخلاقیات در جامعه امروز در چه مواقعی خدشه دار می شوند؟ طبیعتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث مرد عاصی سینمای ایران

میراث مرد عاصی سینمای ایران