مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 شهریور 1394 ساعت 13:462015-09-04سياسي

امام جمعه گرگان: 17 شهریور در تاریخ ایران ماندگار شد


امام جمعه گرگان با اشاره به حادثه 17 شهریور سال 1357 گفت: این حادثه در تاریخ ایران برای همیشه ماندگار شد.

- " از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه ‏‏های‏ نماز عبادی - سیاسی این شهرستان با بیان اینکه حادثه 17 شهریور در روز جمعه اتفاق افتاد، اظهار داشت: اهمیت این واقعه به اندازه ای بود که جمعه سیاه نام گرفت.

وی افزود: آن زمان من در تبعید بودم و با وجود اینکه دولت شریف امامی، اعلام حکومت نظامی کرده بود، اما مردم توجهی به آن نکردند و در میدان ژاله تهران تجمع کردند.

  کشتار مردم در 17 شهریور 57 نتوانست مانع حرکت انقلابی ملت ایران شود نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: ماموران رژیم نیز راه های عبور و مرور را بسته بودند و مردم را در آن روز به گلوله بستند و جمع زیادی را شهید و مجروح کردند.

نورمفیدی با بیان اینکه آمارهای متفاوتی درخصوص تعداد شهدای جمعه سیاه سال 1357 اعلام شده است، اظهار کرد: در یکی از آمارها آمده بود که 4 هزار نفر در این روز به شهادت رسیدند.

به گفته وی، دولت شریف امامی با کشتار مردم در روز 17 شهریور سال 1357 به اصطلاح می خواست آنها را سرجایشان بنشاند که تا حدودی هم موفق شد، اما پیام روحبخش امام خمینی (ره) دوباره ملت را به حرکت درآورد و در نهایت هم روز 22 بهمن ماه همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه گرگان: 17 شهریور در تاریخ ایران ماندگار شد

امام جمعه گرگان: 17 شهریور در تاریخ ایران ماندگار شد