مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 شهریور 1394 ساعت 00:012015-09-03اقتصادي

چوب حراج بر فرآورده های نفتی صادراتی به واسطه 4 مرحله دلالی


شرکت ملی نفت از طریق ایجاد چهار مرحله دلالی، چوب حراج به فرآورده های نفتی صادراتی زده است و در مقابل با قیمت های نجومی اقدام به واردات بنزین فاقد استاندارهای یورو4 می کند.

- "، بر اساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پنج ماه نخست امسال حدود 9 میلیارد لیتر نفت گاز(گازوییل) از طریق انبارهای رفسنجان، مشهد، تبریز و اصفهان با تخفیف های تا 120 دلار در تن - زیر قیمت نفت گاز فوب خلیج فارس- به شرکت های خاص جهت صادرات فروخته شده است.

همچنین تخفیف های صادراتی حمل دریایی نفتا و نفت کوره نیز به 26 تا 30 دلار در هر تن زیر فوب خلیج فارس رسیده است.

این در حالیست که وزارت نفت و شرکت های تابعه آن بر اساس قانون بودجه به نیابت از شرکت های پالایشی نقش عاملیت فروش را دارند و مبنای تسویه حساب فروش های داخلی و صادراتی باید بر اساس قیمت گذاری فرآورده های نفتی مشابه فوب خلیج فارس انجام شود.

بنابراین هرگونه کاهش قیمت نسبت به قیمت های مرجع در خلیج فارس منجر به تحمیل هزینه به دولت و یا کاهش درآمد شرکت های پالایشی و افت شاخص های شرکت های بورسی می شود.

این شرایط در حالیست که برخی از خریداران فرآورده های نفتی تولید داخل، واردکنندگان بنزین های پاتیلی با قیمت های پنج تا 9 دلار در هر بشکه - بالاتر از فوب سنگاپور- هستند و محموله ها بنزین را در بندر فجیره ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوب حراج بر فرآورده های نفتی صادراتی به واسطه 4 مرحله دلالی

چوب حراج بر فرآورده های نفتی صادراتی به واسطه 4 مرحله دلالی