مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 23:212015-09-03اقتصادي

آیا باید به هرقیمتی تولید نفت را افزایش داد


دولت ما در شرایط حساس کنونی که همه دنیا چشم به اقتصاد ایران و شکوفایی آن دارند، نباید این چنین از نیاز خود به فروش نفت که سرمایه حیاتی این کشور است، - چند سالی است که موضوع صادرات نفت ایران همیشه یکی از پرتکرارترین موضوعات و کلمات در لسان دولت مردان محترم در دوره های مختلف بوده است.

رویکرد اولیه دولت فعلی در رفع وابستگی بودجه به نفت که بارها از زبان وزیر اقتصاد بیان شده بود، حکایت از یک حرکت جدی برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور را نوید می داد.

لزوم جایگزینی درآمدهای دیگری غیر از نفت برای اداره ی کشور، امری بود که رهبری معظم انقلاب بارها از آن یاد کرده و حتی در مقام عمل، جایگزین های پیشنهادی خویش مثلاً حمایت از شرکت های دانش بنیان را مطرح ساختند.

جایگاه صادرات نفت خام در سیاست های کلان در بند 13 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری معظم بر مقابله با ضربه پذیری درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز تصریح شده است و راه های هفت گانه - انتخاب مشتریان راهبردی - ایجاد تنوع در روش های فروش - مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش - افزایش صادرات گاز - افزایش صادرات برق - افزایش صادرات پتروشیمی - افزایش صادرات فرآورده های نفتی پیشنهاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا باید به هرقیمتی تولید نفت را افزایش داد

آیا باید به هرقیمتی تولید نفت را افزایش داد