مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 23:062015-09-03سياسي

جمعه با منتظران/ پاداش شگفتی که در انتظار منتظران است


تشبیهاتی که درباره انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) در روایات وارد شده، روشنگر این واقعیت است که یک نوع رابطه و تشابه در میان مسأله انتظار، جهاد و مبارزه با دشمن در آخرین شکل خود وجود دارد.

- "، شخصی از امام صادق(ع) پرسید: چه می گویید درباره کسی که دارای ولایت امامان است و انتظار ظهور حکومت حق را می کشد و در این حال از دنیا می رود؟ امام(ع) پاسخ فرمود: هو بمنزله من کان مع القائم فی فسطاطه ـ ثمّ سکت هنیئه ـ ثمّ قال هو کمن کان مع رسول الله(ص)؛ او همانند کسی است که با رهبر این انقلاب در خیمه او (ستاد ارتش او) بوده باشد ـ سپس کمی سکوت کرد ـ و فرمود مانند کسی است که با پیامبر اسلام (در مبارزاتش) همراه بوده است.

این مضمون در روایات زیادی با تعبیرات مختلفی نقل شده است: در بعضی بمنزله الضّارب بسیفه فی سبیل الله ؛ همانند شمشیر زنی در راه خدا و در بعضی دیگر کمن قارع مع رسول الله بسیفه ؛ همانند کسی است که در خدمت پیامبر با شمشیر بر مغز دشمن بکوبد، در بعضی دیگر بمنزله من کان قاعداً تحت لواء القائم ؛ همانند کسی است که زیر پرچم قائم بوده باشد و در بعضی دیگر بمنزله من استشهد مع رسول الله(ص) ؛ همانند کسی است که با پیامبر شهید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه با منتظران/ پاداش شگفتی که در انتظار منتظران است

جمعه با منتظران/ پاداش شگفتی که در انتظار منتظران است