مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 20:462015-09-03اقتصادي

وزیر کشاورزی از 2 مرکز فرآوری پسته در دامغان بازدید کرد


وزیر جهاد کشاورزی از دو باغ نمونه در تولید پسته و مراکز فراوری این محصول ارزشمند بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، محمود حجتی در بخش پایانی سفر یک روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان سفر کرد و ضمن دیدار با مسئولان این شهرستان از دو مجموعه تولید و فراوری پسته در غرب و جنوب شهرستان دامغان بازدید کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دامغان در جریان بازدید وزیر کشاورزی از این دو مجموعه تولیدی کشاورزی در گزارشی ضمن اشاره به تولید 37 هزار تن پسته طی سال گذشته در این شهرستان، گفت: هم اکنون 105 واحد فراوری سنتی و مکانیزه پسته در دامغان وجود دارد و پیش بینی می شود در سال جاری تولید پسته این منطقه به 50 هزار تن برسد.

عباس علیان نژاد سطح زیرکشت پسته در دامغان را 15 هزار هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: از مجموع 45 هراز هکتار اراضی کشاورزی شهرستان، 15 هزار هکتار به زراعت و صیفی جات، 15 هزار به کشت پسته، 11 هزار هکتار اراضی زراعی و چهار هزار هکتار به باغ میوه اختصاص دارد.

وی افزود: صادرات محصولات باغی از جمله پسته که از مطالبات جدی و بحق مردم شهرستان دامغان است در سال جاری و همچنین سال آینده پیگیری می شود بنابراین در همین راستا هم اکنون 20 ترمینال مکانیزه با قابلیت صادرات به استان های دیگر در این شهرستان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کشاورزی از 2 مرکز فرآوری پسته در دامغان بازدید کرد

وزیر کشاورزی از 2 مرکز فرآوری پسته در دامغان بازدید کرد