مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 16:052015-09-03سياسي

نخست وزیر اسپانیا: انتخابات به احتمال زیاد 20 دسامبر برگزار می شود


ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور به احتمال زیاد، انتخابات سراسری را بیستم دسامبر برگزار خواهد کرد.

راخوی در گفتگوی خود با رسانه های اسپانیا با اعلام این مطلب افزود این احتمال نیز وجود دارد که تاریخ دیگری برای برگزاری انتخابات سراسری در این کشور تعیین شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسوشیتدپرس از مادرید، وی سپس از خبرنگاران درخواست کرد در اخباری که تهیه می کنند، از احتمال بسیار زیاد برگزاری انتخابات اسپانیا در تاریخ بیستم دسامبر سخن بگویند.

نخست وزیر اسپانیا افزود زمانی که پارلمان این کشور بودجه سال 2016 را مورد تایید قرار دهد، تاریخ قطعی انتخابات نیز اعلام خواهد شد.

پارلمان اسپانیا قرار است طی چند هفته آینده، بودجه سال 2016 را تصویب کند.

نظرسنجی ها در اسپانیا حاکی از آن است که حزب مردمی محافظه کار راخوی بخش عمده کرسی های پارلمان را در انتخابات آینده از آن خود خواهد کرد.

با این حال، نظرسنجی ها نشان می دهد حزب راخوی قادر نخواهد بود اکثریت پارلمان را که در سال 2011 به آن دست پیدا کرد، در انتخابات آینده همچنان حفظ کند.

مقامات دولت اسپانیا ابراز امیدواری کرده اند افزایش نرخ رشد اقتصادی این کشور به آنها کمک کند تا کاهش محبوبیت حزب حاکم در دیدگاه مردم، روندی معکوس در پیش بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر اسپانیا: انتخابات به احتمال زیاد 20 دسامبر برگزار می شود

نخست وزیر اسپانیا: انتخابات به احتمال زیاد 20 دسامبر برگزار می شود