مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 11:212015-09-03اجتماعي

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل: توسعه کشاورزی بدون توجه به بحران آب عقیم می ماند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ما اگر امروز از توسعه کشاورزی آن همه به شکل نوین صحبت می کنیم باید به خاطر داشته باشیم که بدون توجه به بحران آب این توسعه عقیم می ماند.

- " از اردبیل، سید رضا موسوی صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: اگر مسئولان امر توسعه اراضی کشاورزی را به ویژه تبدیل اراضی دیم به آبی را مورد هدف گذاری قرار دادند باید به این واقعیت واقف باشند که کشور با بحران کمبود آب و منابع زیرزمینی در این زمینه برخوردار است و برای همه زنگ خطر به صدا درآمده است تا قدر منابع آبی را بدانند.

وی گفت: معلوم نیست در مسیر توسعه کشاورزی اعم از زراعت و باغ پیش بینی های لازم در تامین منابع آب به انجام رسیده است یا نه در حالی که ما امروز به دنبال ساخت سدهایی هستیم که شاید چند سال آینده پشت آنها آبی وجود نداشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: با این شرایط بحرانی آب که سفره های زیرزمینی نیز به حداقل رسیده است توسعه اراضی کشاورزی آن همه به شکل آبی تناقض واقعی را به وجود می آورد که با این وضعیت بحرانی آب بخش کشاورزی چگونه می تواند با بهره وری بسیار پایین تر منابع آبی زیادی را مصرف کند و محصول تولید شده نیز اغلب بدون ارزش افزوده بالا خام فروشی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل: توسعه کشاورزی بدون توجه به بحران آب عقیم می ماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل: توسعه کشاورزی بدون توجه به بحران آب عقیم می ماند