مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 شهریور 1394 ساعت 05:252015-09-03سياسي

چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان با تصویب سند نهایی به کار خود پایان داد


چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان که از مجلس شورای اسلامی نیز، هیئتی بلندپایه به ریاست آقای لاریجانی در آن حضور داشت، عصر چهارشنبه با تصویب اجماعی سند نهایی، به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، سند نهایی چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان متشکل از 38 اصل، با عنوان دموکراسی در خدمت صلح و توسعه پایدار و ساختن جهانی که مردم خواستارش هستند به طریق اجماعی به تصویب رسید.

اتحادیه بین المجالس پیش از در دو نوبت این سند را برای کسب نقطه نظرات اعضاء، به همه کشورهای عضو ارسال کرده بود.

در این سند نهایی تاکید شده است: نگرانی ها درباره توانایی شورای امنیت در بهتر به انجام رساندن مسئولیت های عمده اش برای برقراری صلح و امنیت بین المللی بر مبنای منشور سازمان ملل همچنان باقیست.

شرکت کنندگان در اجلاس چهارم روسای مجالس جهان همچنین تاکید کرده اند: بر این باوریم که موثر بودن شورای امنیت فقط از طریق اصلاحات فوری به منظور انعکاس واقعیت های کنونی جهان می تواند امکان پذیر شود.

در سند نهایی ضمن تاکید بر آنکه در دوره ای غیر معمول به سر می بریم، آمده است: ضرورت دارد به منظور ساختن جهانی که همه مردان، زنان و کودکان در امنیت و به دور از جنگ و درگیری، فارغ از فقر و گرسنگی به سر برند، تلاش های خارق العاده ای صورت گیرد تا آنها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان با تصویب سند نهایی به کار خود پایان داد

چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان با تصویب سند نهایی به کار خود پایان داد