مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 23:152015-09-02سياسي

پیشنهاد لاریجانی برای دریاچه ارومیه


رییس مجلس انتقال آب از گرجستان به ایران را یکی از طرح های قابل انجام میان ایران و این کشور دانست و گفت: انتقال آب از گرجستان به ایران می تواند مشکل دریاچه ارومیه را مرتفع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهایش در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای جهان در دیدار با "دیوید اوسو پاشویلی" رییس مجلس گرجستان، این کشور را دوست خوب ایران عنوان و از سطح مناسب روابط دو کشور استقبال کرد.

وی با بیان اینکه روابط صمیمانه بین دو کشور می تواند زمینه ساز گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی شود، از گسترش و توسعه روابط پارلمانی ایران با گرجستان استقبال کرد.

رییس مجلس با بیان اینکه طرح انتقال گاز ایران به اروپا از طریق گرجستان می تواند برای این کشور نیز مفید باشد، نسبت به انجام این پروژه اظهار امیدواری کرد.

لاریجانی همچنین انتقال آب از گرجستان به ایران را طرح دیگر قابل انجام در زمینه گسترش مبادلات اقتصادی دو کشور عنوان کرد و افزود: با انتقال آب از گرجستان به ایران، می توان مشکل برخی مناطق ایران مانند دریاچه ارومیه که از کم آبی رنج می برد را مرتفع کرد.

همچنین "دیوید اوسو پاشویلی" رییس مجلس گرجستان نیز با بیان اینکه ما نیز این دو مقوله را که قبلا از طرف ایران مطرح شده بود، بسیار جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد لاریجانی برای دریاچه ارومیه

پیشنهاد لاریجانی برای دریاچه ارومیه