مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 23:062015-09-02اقتصادي

فارس گزارش می دهد گلستان با روستاهایی آباد و روستاییانی فقیر


اگر چه روستاهای گلستان در نگاه اول از شرایط مناسبی برای زندگی برخوردار هستند، اما مردم این دیار به لحاظ مالی از توانمندی چندان خوبی برخوردار نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از گرگان، طی سال‎های گذشته با اعطای وام‎های مناسب از سوی بنیاد مسکن و اجرای طرح‎های هادی، چهره بسیاری از روستاهای گلستان تغییر یافته و حتی امکانات رفاهی همچون گاز در دسترس اکثر خانوارهای روستایی است.

  با وجود این پیشرفت‎های ظاهری در روستاها، هنوز بسیاری از روستاییان گلستانی از وضعیت مناسب اقتصادی برخوردار نیستند و روند مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ از این نواحی رو به افزایش است.

بی‎شک از بهترین راهکارهای موجود برای ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی، توانمند‎سازی اقتصادی آنان است، موضوعی که با توجه به خشسکالی‎های سالانه و دارا بودن زمین‎های کم مساحت زراعی، آنان باید به سمت دیگر گزینه‎های اقتصادی رهنمون شوند.

استاندار گلستان، اخیرا در شورای برنامه ریزی توسعه گلستان، موضوع مشکلات روستاها را به عنوان محور بحث خود مورد توجه قرار داده و گفت: چنانچه مشکلات درآمدی روستاییان حل نشود، با وجود اجرای طرح‎های عمرانی و هادی، مشکلات روستاها حل شدنی نیست و حاشیه‎نشینی به عنوان یک گزینه همچنان آنان را تهدید می‎کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد گلستان با روستاهایی آباد و روستاییانی فقیر

فارس گزارش می دهد گلستان با روستاهایی آباد و روستاییانی فقیر