مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 13:502015-09-02سياسي

اقتصاددان : غربی ها از الگوی اقتصاد مقاومتی هراس دارند


کارشناسان اقتصادی غرب و به ویژه اقتصاددانان انگلیسی در سالهای گذشته تاکید می کردند که اگر نظام جمهوری اسلامی ایران موفق به استقرار اقتصاد مقاومتی شود با هیچ روشی نمی توان با این کشور مقابله کرد.

دکتر حمید عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی حداکثرسازی ارزش افزوده و ثروت آفرینی از همه منابع زیرزمینی و روزمینی و نیروی انسانی است که جمهوری اسلامی ایران در همه این عرصه ها از مزیت های ویژه ای برخوردار است و اگر اقتصاد مقاومتی تحقق یابد می توانیم بخش زیادی از حدود 240 هزار میلیارد تومان واردات (45 میلیارد دلار واردات رسمی و حدود 25 میلیارد دلار واردات قاچاق) تولید کنیم.

وی گفت: اگر این تولید در داخل کشور اتفاق افتد آثار بسیار گسترده ای در بازارهای کار، کالا، پول و سرمایه و همچنین تامین منابع مالی دولت از محل مالیات خواهد داشت و دشمن هم هرگز نمی تواند با بهانه های تحریم مالی و انتقال پولی و غیره این اقتصاد را تحت کنترل خود درآورد.

عبدالملکی اظهار داشت: به همین دلیل است که غربی ها و دشمنان نظام به شدت از الگوی اقتصاد مقاومتی هراس دارند و نباید اجازه دهیم اقتصاد کشور مزیت ها و استعدادهای خود را فدای واردات کند و در هرگونه تعامل و تجارت با کشورهای خارجی باید به سمت بازی اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاددان : غربی ها از الگوی اقتصاد مقاومتی هراس دارند

اقتصاددان : غربی ها از الگوی اقتصاد مقاومتی هراس دارند