مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 10:002015-09-02اقتصادي

اعتصاب 24 ساعته گسترده در هند


میلیونها کارگر هندی روز چهارشنبه در اعتراض به اصلاحات اقتصادی دولت نارندرا مودی که به نظر آنها وضع بازار اشتغال را بدتر خواهد کرد، اعتصاب بیست و چهار ساعته ای را آغاز کردند.

اتحادیه های کارگری هند نیز از این جنبش اعتراض آمیز کارگران حمایت می کنند چرا که معتقدند اصلاحات و ابتکارهای جدیدی که دولت نارندرا مودی پس از شکست مذاکرات اتحادیه های کارگری با آرون جیتلی وزیر دارایی هند در زمینه اقتصادی به اجرا گذاشته، به نفع بخش کارفرمایی دولتی است.

اتحادیه های کارگری هند از دولت مودی درخواست کرده اند از پروژه های خود برای فروش سهام شرکتهای عمومی به منظور تامین اعتبار صندوقهای دولتی خودداری کند، کارخانه های فرسوده را تعطیل نماید و میزان حقوق کارگران را نیز بالا ببرد.

بنا به اعلام اتحادیه های کارگری هند ، نزدیک به یکصد و پنجاه میلیون کارگر هندی در بخش بانکی، کارخانه ای، بخش ساخت و ساز و صنعت معدن در اعتصاب بیست و چهار ساعته ای که از امروز آغاز می شود، شرکت خواهند کرد.

جنبش اعتراض آمیز کارگران هندی بخش حمل و نقل این کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد کرد.

صبح روز چهارشنبه در ایستگاههای اتوبوس صفهای طولانی بسته شده بود و شمار زیادی از مسافران نیز در فرودگاهها بلاتکلیف مانده اند چرا که رانندگان تاکسی و ریکشاها ( گاری مخصوص حمل مسافر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتصاب 24 ساعته گسترده در هند

اعتصاب 24 ساعته گسترده در هند