مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 09:262015-09-02بين الملل

فارس گزارش می دهد مرگ جنگل ها در دست آدمیان /بیابان های قم زنده می شوند


در کنار قطع هزاران اصله درخت در جای جای کشور به دست آدمیان، تنش کم آبی به طور غیر قابل انکاری نقاط مختلف کشور را تهدید می کند، به ویژه در استان هایی گرم و خشک مانند قم که خالی از فضایی به نام جنگل است این معضل فراگیرتر است.

- " از قم؛ این روزها بحران کم آبی تیتر اصلی اخبار مجلات و روزنامه هاست، بحرانی که به خودی خود بقای همه موجودات را به خطر انداخته و حتی موجودات بی زبانی مانند درختان و گیاهان هم از این بحران جان سالم به در نبرده اند.

این معضل حال و روز مراتع سرسبز را هم وخیم کرده البته چندین سال است که انسان ها با دستهای خود گریبانگیر درختان و جنگل ها شده و به خفقان دچارش کرده اند.

در کنار قطع هزاران اصله درخت در جای جای کشور به دست آدمیان، تنش کم آبی به طور غیر قابل انکاری جنگل های کشور را تهدید می کند، به ویژه در استان هایی گرم و خشک مانند قم که خالی از فضایی به نام جنگل است این معضل فراگیرتر است و همین معدود جنگل ها بیابانی باقیمانده را به سمت نابودی سوق داده است.

به گفته یک پژوهشگر منابع طبیعی در حال حاضر، سطح بیابان ‏ها، کویرها و شن ‏زارهای کشور 34 میلیون هکتار و مراتع فقیر کویری 16 میلیون هکتار برآورد شده که از 50 سال پیش تا کنون حدود 6 میلیون هکتار از پوشش گیاهی کشور رهسپار نیستی شده اند، یعنی نابودی جنگل هایی که بقای زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد مرگ جنگل ها در دست آدمیان /بیابان های قم زنده می شوند

فارس گزارش می دهد مرگ جنگل ها در دست آدمیان /بیابان های قم زنده می شوند