مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 شهریور 1394 ساعت 00:312015-09-01سياسي

جمهوری اسلامی ایران حافظ بیداری ملت ها


جمهوری اسلامی ایران نه تنها نماینده رساندن پیام بیداری ملت های مسلمان در اجلاس بین المللی رؤسای مجالس به افکار عمومی دنیاست، بلکه از این بیداری و خواست ملت ها در کشورهای منطقه همواره حفاظت کرده است.

-   دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران، با سفر به نیویورک در چهارمین اجلاس رؤسای پارلمان های جهان در مقر سازمان ملل متحد شرکت کرد و دوشنبه شب به وقت تهران در این نشست سخنرانی کرد.

موضوع اصلی اجلاس نیویورک صلح و امنیت بین المللی است که با حضور 133  کشور روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (9 تا 11 شهریورماه)  برگزار می شود.

این اجلاس که توسط اتحادیه بین المجالس (IPU) برگزار می شود، فقط مختص سران مجالس است و در واقع این اتحادیه بزرگترین اتحادیه غیر دولتی در جهان است و از بزرگترین اتحادیه های سازمان ملل به شمار می رود.

اجلاس رؤسای پارلمان های جهان، بخشی از مجموعه نشست هایی در سطوح بالاست که به اجلاس سالانه سازمان ملل متحدی در اواخر سپتامبر 2015 منتهی می شود که در آن اهداف توسعه پایدار پیگیری خواهد شد.

اجلاس مذکور در واقع تلاشی در جهت ایفای نقش ملت ها در عرصه بین المللی است که در آن همچنان دولت ها بازیگران اصلی محسوب می شوند و بسیاری از دولت های سلطه گر، بدون توجه به خواست ملت های خود در عرصه بین الملل رفتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری اسلامی ایران حافظ بیداری ملت ها

جمهوری اسلامی ایران حافظ بیداری ملت ها