مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 شهریور 1394 ساعت 21:112015-09-01سياسي

پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان: گلستان نام پرمسما برای گرگان دشت نیست


پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان گفت: اسم گلستان نام پر‎مسما برای گرگان دشت نیست و هیچ منافاتی با این استان ندارد.

- " از گرگان، علی نوری امشب در جمع پژوهشگران و فعالان فرهنگی شهرستان گرگان اظهار کرد: گرگان‎پژوهی و پرداختن به مسائل فرهنگی نقش مهمی در توسعه فرهنگ شهرستان گرگان دارد.

وی تصریح کرد: در جوامع مختلف فرهنگ از جایگاه مهمی برخوردار است و در جامعه مدرن امروزی توسعه مطلوب با ارج نهادن به فرهنگ محقق می‎شود.

پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان به بازشناسی فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: توسعه پایدار در گروی هویت‎ ملی، فرهنگی و قومی است.

نوری تاریخ را یکی از عناصر فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: در تاریخ پژوهش‎های محلی به ظاهر پایین‎تر از تاریخ عمومی قرار گرفته است و این موضوع به هیچ عنوان به معنی کم اهمیت بودن تاریخ محلی نیست.

وی با بیان اینکه پژوهش‎های فرهنگی، موسیقی و توجه به گویش‎های محلی باید منجربه انسجام ملی‎شود، افزود: گاهی اوقات شاهد حساسیت یک روستا نسبت به روستای دیگر و شهری به شهر دیگر هستیم که باعث دشمنی‎های بی‎حاصل می‎شود.

کارمند مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه باید به روابط حسنه شهرها و آبادی‎ها در گذشته توجه شود، افزود: در تاریخ  150 سال طبرستان گرگان و شهرهای مازندران رابطه حسنه‎ای داشتند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان: گلستان نام پرمسما برای گرگان دشت نیست

پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان: گلستان نام پرمسما برای گرگان دشت نیست