مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 شهریور 1394 ساعت 11:502015-08-31پزشكي

وزارت بهداشت: 165 هزار زائر ایرانی حج در خطر ابتلا به بیماری مرس هستند


تعداد مبتلایان به این بیماری در عربستان مهم نیست بلکه مهم این است که این ویروس اکنون در این کشور وجود دارد و بیماری بومی عربستان شده است و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، - زائران ایرانی و هر کشور دیگر ممکن است به این بیماری کشنده مبتلا شوند.

عضو کمیته کشوری کرونا ویروس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیوع ویروس کرونا و عامل بیماری مرس را در عربستان جدی دانست و گفت: 165 هزار زائر ایرانی حج در خطر ابتلا به این بیماری هستند و باید اصول ایمنی را برای پیشگیری از ابتلا و ورود آن به کشور رعایت کنند.

مسعود مردانی در گفت وگو با ایرنا افزود: آخرین اطلاعات وزارت بهداشت نشان می دهد که حدود 16 نفر در عربستان به عفونت ویروس کرونا (Mers-co virus) مبتلا شده اند و بیشتر آنان در شهر ریاض هستند اما مواردی از این بیماری در شهرهای مکه، مدینه و جده نیز گزارش شده است.

وی گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری در عربستان مهم نیست بلکه مهم این است که این ویروس اکنون در این کشور وجود دارد و بیماری بومی عربستان شده است و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، زائران ایرانی و هر کشور دیگر ممکن است به این بیماری کشنده مبتلا شوند.

مردانی ادامه داد: عامل بیماری مرس، ویروس کرونا است و تاکنون هیچ واکسنی برای این بیماری تولید نشده، بنابراین خطر ابتلا، زائران ایرانی را که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: 165 هزار زائر ایرانی حج در خطر ابتلا به بیماری مرس هستند

وزارت بهداشت: 165 هزار زائر ایرانی حج در خطر ابتلا به بیماری مرس هستند