مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 شهریور 1394 ساعت 10:062015-08-31پزشكي

رییس شبکه دامپزشکی چایپاره: 70 هزار دام سبک چایپاره علیه بیماری آبله واکسینه شدند


امسال 70 هزار دام سبک چایپاره علیه بیماری آبله واکسینه شده اند.

- هادی عطیف امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیماری آبله عمدتا دام های سبک از جمله گوسفند و بز را مبتلا می کند و اگر این بیماری مورد کنترل قرار نگیرد سالانه خسارت زیادی را بر دامداریها وارد می کند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این بیماری اقدامات لازم انجام می گیرد، تصریح کرد: واکسیناسیون دام ها در این شهرستان امسال مورد توجه ویژه قرار دارد و امسال 70 هزار دام سبک در چایپاره علیه این بیماری واکسینه شده اند.

رییس شبکه دامپزشکی چایپاره با بیان اینکه در این خصوص تمام دامها علیه بیماری آبله واکسینه می شوند، افزود: از جایی که این بیماری قابل انتقال به سایر دامها است از این رو اهمیت پیشگیری از این بیماری دوچندان می شود.

با بیان اینکه واکسیناسیون دام ها تا زمان واکسینه شدن تمام آنها ادامه دارد، واکسیناسیون یک بار در سال را برای پیشگیری از این بیماری موثر عنوان کرد و افزود: بیماری آبله از دامی به دام دیگر انتقال می یابد از این رو در راستای پیشگیری از بیماری باید اقدامات اساسی انجام گیرد.

این مسئول با اشاره به علایم بیماری آبله در دام ها، خاطرنشان کرد: ضایعات پوستی یکی از شایع ترین علائم ظاهری آبله در دام ها بوده و اگر این بیماری به موقع تشخیص دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شبکه دامپزشکی چایپاره: 70 هزار دام سبک چایپاره علیه بیماری آبله واکسینه شدند

رییس شبکه دامپزشکی چایپاره: 70 هزار دام سبک چایپاره علیه بیماری آبله واکسینه شدند