مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 شهریور 1394 ساعت 08:012015-08-31اقتصادي

صرفه جویی 2 میلیارد دلاری در واردات کالاهای اساسی


بالای 2 میلیارد دلار در واردات کالاهای اساسی صرفه جویی کردیم.

- "، محمد نهاوندیان دربرنامه نگاه یک با بیان اینکه یکی از مسائلی که متاسفانه درگذشته داشتیم منفی شدن سرمایه گذاری بود افزود : سال به سال سرمایه گذاریها کمتر می شد .

وی افزود : سرمایه گذاری منفی در سال 93 به سه ونیم درصد مثبت رسید ومطمئناً با این اقبال وامیدواریها ما شاهد مشارکتها برای سرمایه گذاری خواهیم بود و فرصتهای شغلی جدید و زیادی پیش رو خواهدبود.

نهاوندیان با بیان اینکه مشکل ما بعد از کاهش قدرت خرید مسئله نقدینگی بود گفت : با تصمیماتی که در سال گذشته و امسال صورت گرفت میزان تسهیلات تخصیصی سیستم بانکی به صنایع رشد قابل توجهی پیدا کرد و در بسیاری از موارد نقدینگی تامین شد البته این کافی نیست و باید تجهیز منابع بیشتر شود .

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه حتماً باید بازار سرمایه ما توسعه پیدا کند افزود : یکی از اشکالات ساختاری تولید واقتصاد ما این است که بیش از حد صنعت وکشاورزی ما به منافع بانکی اتکا دارد در حالیکه شرکتهای بزرگ منابع خود را از بازار سرمایه تامین می کنند .

وی افزود : در گذشته عواملی وجود داشت که باعث شده بود حبابهایی در بازار سرمایه ایجاد شود که با منطقی شدن و عادی سازی اقتصاد آن حبابها از بین رفت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 2 میلیارد دلاری در واردات کالاهای اساسی

صرفه جویی 2 میلیارد دلاری در واردات کالاهای اساسی