مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 14:102015-08-30حوادث

مهار آتش سوزی در 9 نقطه تالاب بین المللی هورالعظیم


آتش سوزی در 9 نقطه تالاب بین المللی هورالعظیم امروز مهار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما موسی مدحجی امروز گفت: آتش سوزی در این تالاب از ظهر دیروز آغاز، و صبح امروز مهار شد .

وی با بیان اینکه آتش سوزی از سمت عراق وارد بخش ایرانی تالاب شد، افزود: دو نقطه شمال تالاب در حوالی چذابه، سه نقطه در جاده امام رضا و چهار نقطه در مخزن شماره دو دچار آتش سوزی شده است.

رییس اداره محیط زیست هویزه با بیان اینکه عملیات مهار آتش با همکاری بخشداری، آتش نشانی، ماموران امدادی، ایمنی نفت و محیط زیست انجام گرفت خاطر نشان کرد: این حریق دومین آتش سوزی در بخش ایرانی تالاب مرزی هورالعظیم به شمار می آید، بیش از 12 هزار هکتار در قرینه همین محل ها در عراق در دو هفته پیش نیز دچار آتش سوزی شد.

مدحجی علت آتش سوزی های تالاب هورالعظیم را خشکسالی و تامین نشدن حقابه تالاب عنوان کرد و گفت: با هماهنگی با مدیریت بحران قرار شده مقداری آب از سد کرخه رهاسازی شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین بار 11 مرداد امسال آب برای تالاب رهاسازی شده بود افزود: هم اکنون هورالعظیم در وضعیت بحران قرار دارد.

تالاب بین المللی هورالعظیم در جنوب غربی کشور قرار دارد که یک سوم آن در ایران و دو سوم در عراق است، هورالعظیم آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین است که برنامه محیط زیست سازمان ملل در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار آتش سوزی در 9 نقطه تالاب بین المللی هورالعظیم

مهار آتش سوزی در 9 نقطه تالاب بین المللی هورالعظیم