مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 شهریور 1394 ساعت 13:052015-08-30اقتصادي

نیلی: هشت امکان جدید در اقتصاد کشور با رفع تحریم ها


مشاور ارشد اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه برداشته شدن تحریم ها شرایط امروز را از شرایط حدود شش ماه قبل در اقتصاد کشور متمایز می کند ، گفت: باید دید وضع تحریم ها چه امکاناتی در اختیار ما قرار می دهد و این امکانات چه مشکلاتی را از ما حل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ مسعود نیلی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران افزود: به نتیجه رسیدن مذاکرات ، قابلیت نظام تصمیم گیری را به مردم نشان داد و سرمایه سیاسی و اجتماعی را برای کشور کسب کرده است.

وی اضافه شدن منابع ارزی جدید به منابع موجود کشور را نخستین امکان کشور پس از رفع تحریم ها و امکان واردات بیشتر و کاهش هزینه دسترسی به بازارهای خارجی را امکان دوم پس از رفع تحریم ها دانست.

نیلی گفت: سومین امکان پس از رفع تحریم ها این است که بانک های ما با بانک های خارجی و بین المللی روابط برقرار می کنند ، ال سی ها گشایش می شود و هزینه تأمین مالی کاهش می یابد.

وی افزود: امکان چهارم پس از رفع تحریم ها کاهش قابل توجه ریسک سیاسی کشور است که کاهش ریسک اقتصادی را در پی دارد.

مشاور ارشد اقتصادی رییس جمهور امکان تأمین مالی خارجی ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران ، انتقال فناوری و صادرات غیر نفتی را چهار امکان دیگر ایجاد شده پس از رفع تحریم ها دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیلی: هشت امکان جدید در اقتصاد کشور با رفع تحریم ها

نیلی: هشت امکان جدید در اقتصاد کشور با رفع تحریم ها