مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 23:462015-08-29اقتصادي

شاخص های شریک تجاری خوب برای ایران


می بایست در راستای اهداف اساسی اقتصاد مقاومتی قدم برداریم به این صورت که واردات کالاهای اساسی چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف نظیر دارو و درمان تنها محدود به کالاهایی شود که مشابه داخلی ندارند .

-  پس از آلمان، فرانسه و انگلستان حالا اتریش و چند کشور دیگر اروپایی در صف ورود به ایران و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی هستند.

یکی از موضوعات اساسی در ارتباط با نحوه مدیریت اقتصاد کشور، هوشمندی در بخش بازرگانی بین الملل است که می تواند همواره یکی از اثرگذارترین فاکتورها بر بخش خرد و کلان اقتصاد کشورمان باشد و در حقیقت مدیریت بخش بین الملل در دوران پسا تحریم و ایجاد بازبینی های لازم در آن می تواند به بهبود وضعیت تراز تجاری کشورمان کمک کند.

 در واقع چنانچه بخواهیم به نحوه رفتار ایران طی دهه اخیر در ارتباط با شرکای تجاری آن نظر کنیم لازم است که این دهه را به دو بخش پیش از تحریم و پس از تحریم تقسیم نماییم.

علت این انتخاب آن است که تجارت میان کشورها به شدت وابسته به نوع نگاه آن ها به یکدیگر و نحوه رفتار متقابل سیاسی آن ها در قبال مسائل مشترک و اختلافی است.

این موضوع نه تنها می تواند نحوه چیدمان شرکای تجاری ایران را تحت الشعاع خود قرار دهد بلکه می تواند بر نوع کالاهای مبادله شده میان شرکای تجاری نیز اثرگذار باشد و اثرات سوء و یا اثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص های شریک تجاری خوب برای ایران

شاخص های شریک تجاری خوب برای ایران