مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 21:452015-08-29سياسي

معاون علمی رییس جمهور: کمیته فن آوری میان ایران و روسیه را تشکیل دادیم(1)


معاون علمی و فنآوری رییس جمهور گفت: ما در سفر به روسیه کمیته فنآوری میان دو کشور را تشکیل دادیم که این نخستین جلسه اش بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سورنا ستاری در برنامه متن و حاشیه شبکه 3 سیما به دستاوردهای سفر خود به مسکو اشاره کرد و گفت: این سفر یک دیپلماسی فنآوری بود و من در این سفر در اقدام بی سابقه ای چهار ساعت با پوتین دیدار داشتم و نوک پیکان این ارتباط در حوزه فن آوری بود.

وی ادامه داد: برخلاف چیزهایی که در سایتها اعلام شد که رفته اند هواپیما بخرند اما بحث ما در این مذاکرات انتقال فن آوری چه از ایران به روسیه و چه از روسیه به ایران بود هر چند که ممکن است در این مذاکرات بحث هواپیما نیز مطرح شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: اصل بحث ما این بود که در حوزه فن آوری چه حوزه فضایی و چه در حوزه های هوایی بتوانیم فعالیت خوبی با روسها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روسها در حوزه فضایی و هوایی و در بسیاری از تکنولوژیها مقام نخست را دارند افزود: از طرفی نیز ما فن آوریهایی داریم که می توانیم به روسها بدهیم یعنی سطح فنآوری ما در حوزه هوا و فضا در بسیاری از موارد در جایگاهی قرار دارد که می توانیم انتقال فنآوری به روسیه داشته باشیم مهم این است که پیکان این ارتباطات فن آوری باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون علمی رییس جمهور: کمیته فن آوری میان ایران و روسیه را تشکیل دادیم(1)

معاون علمی رییس جمهور: کمیته فن آوری میان ایران و روسیه را تشکیل دادیم(1)