مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 17:452015-08-29سياسي

اعطای گواهی ثبت خمسه نظامی در حافظه جهانی یونسکو به کاخ گلستان


تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1394/06/07 گواهی ثبت خمسه نظامی در فهرست حافظه جهانی طی مراسمی به پروین صدر ثقه الاسلامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعطا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، در این مراسم نصیری قیداری مدیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، فرزام عضو و دبیر کمیته ملی حافظه جهانی، اعتمادی مدیر گروه فرهنگ و ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو در ایران و دکتر سمسار حضور داشتند.

در این مراسم پروین صدر ثقه الاسلامی برخی از پتانسیل های کاخ گلستان برای ثبت در حافظه میراث جهانی، از جمله مجموعه آلبوم خانه، اسناد قاجاری، مرقع گلشن را معرفی کرد که مورد استقبال و توجه نصیری قیداری مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران قرار گرفت.

پرونده خمسه نظامی (پنج گنج) برای ثبت در حافظه جهانی یونسکو در سال 1386 در دوره مدیریت ثقه الاسلامی و با تلاش مرحوم پروفسورعدل، تکمیل و به یونسکو ارسال شد و پس از طی تشریفات قانونی، در سال 1390 به عنوان دومین اثر (نخستین اثر شاهنامه بایسنقری) از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در فهرست حافظه جهانی یونسکو به ثبت رسید و گواهی ثبت این اثر شهریور امسال طی مراسمی اعطا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای گواهی ثبت خمسه نظامی در حافظه جهانی یونسکو به کاخ گلستان

اعطای گواهی ثبت خمسه نظامی در حافظه جهانی یونسکو به کاخ گلستان