مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 17:452015-08-29پزشكي

تهیه قرص دهانی سریع از هم باز شونده اندانسترون دراصفهان


قرص دهانی سریع از هم باز شونده اندانسترون با استفاده از سوپر از هم پاشاننده های طبیعی، در دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان تهیه و ارزیابی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، اندانسترون داروی درمانی ضد استفراغ با اشکال دارویی قرص و محلول است.

رییس دانشکده داروسازی وعلوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:این طرح پژوهشی از سینا کوشا دکتری عمومی با راهنمایی استادان مجید طباخیان و محمدعلی شاطالبی به شماره طرح تحقیقاتی 391409 به ثبت رسیده است.

میناییان یکی از مشکلات شایع همه گروههای سنی به خصوص کهنسالان و کودکان را سختی در بلع موقع مصرف فرآورده های دارویی جامد دانست و افزود: قرص های دهانی سریع از هم باز شونده یکی از فرم های دارویی جدیدی است که با حل این مشکل، زمان شروع اثر دارو کاهش می یابد و موجب می شود داروهایی به خصوص با کاربردهای اورژانسی سریع اثر فارماکولوژیک بر بیمار اعمال کند.

وی گفت: دراین تحقیق پس از ساخت و ارزیابی فرمولاسیون های اولیه درنهایت این نتیجه حاصل شد که قرص های دهانی سریع از هم بازشونده اندانسترون با استفاده از کرایاگام به عنوان سوپر از هم پاشاننده طبیعی به مقدار 88 و7 دهم میلی گرم در قرص های 150 میلی گرمی و همچنین کراس کارملوز به مقدار 78 و 7 دهم میلی گرم در قرص های 150 میلی گرمی قابلیت تهیه را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه قرص دهانی سریع از هم باز شونده اندانسترون دراصفهان

تهیه قرص دهانی سریع از هم باز شونده اندانسترون دراصفهان