مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 16:552015-08-29پزشكي

تشخیص زودهنگام یک بیماری خطرناک در نوزادان نارس از روی سیگنال های قلبی


پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف روشی را توسعه داده اند که می تواند بیماری آپنه - برادیکاردی که تشخیص فوری آن از اهمیت بالایی برخوردار است را با استفاده از تغییرات ضربان قلب به سرعت تشخیص دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، ایست تنفسی طولانی مدت به همراه افت در نرخ ضربان قلب، بیماری است که درصد زیادی از نوزادان نارس به آن مبتلا می شوند.

این بیماری که به آپنه - برادیکاردی موسوم است، حدود نیمی از نوزادانی که در دوره 30 تا 31 هفتگی جنینی متولد شده و حدود سه چهارم نوزادانی که بین 22 تا 27 هفتگی متولد می شوند را مبتلا می کند که به دنبال آن میزان جذب اکسیژن و در نتیجه فعالیت سلولهای مربوط به بافتهای مهم بدن از جمله مغز کاهش یافته و تکرار آن مانعی در برابر رشد سیستم عصبی نوزاد است که می تواند منجر به ضعف و یا فلج حرکتی دائمی شده و یا حتی زمینه مرگ ناگهانی در بسیاری از نوزادان را فراهم آورد.

به همین دلیل نوزادان نارس در بخش مراقبت های ویژه نوزادان ( NICU ) تحت مانیتورینگ دائمی قلبی و تنفسی قرار می گیرند تا سیگنال های قلبی و تنفسی آنها به منظور تشخیص هرچه سریعتر علائم گویای وقوع آپنه - برادیکاردی ثبت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص زودهنگام یک بیماری خطرناک در نوزادان نارس از روی سیگنال های قلبی

تشخیص زودهنگام یک بیماری خطرناک در نوزادان نارس از روی سیگنال های قلبی