مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 09:152015-08-29سياسي

ثبت نام افغان ها در مدارس به شرط پرداخت پول


سال گذشته اعلام شد که اتباع افغان با ارایه مدارک شناسایی و بدون پرداخت هزینه می توانند در مدارس ثبت نام کنند اما زمستان گفتند که باید مبلغ 300 هزار تومان به حساب مدارس واریز کنند و حتی هشدار دادند که در صورت واریز نشدن این مبلغ کارنامه ترم اول دانش آموزان صادر نمی شود.

- در گرمای میانه مرداد، به دنبال اطلاعیه اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، صف های مهاجران افغان در برابر دفاتر کفالت در سراسر کشور تشکیل شد تا والدین بتوانند برای کودکان خود بدون نیاز به مدارک هویتی معرفی نامه تحصیلی بگیرند.

هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرانی که به صورت غیرقانونی و بی مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت نام شوند.

بهگزارش اعماد، به دنبال سخنان صریح رهبری در خصوص حق کودکان افغان در بهره مندی از تحصیل موجی از تلاش در آموزش و پرورش و وزارت کشور برای عملی کردن این فرمان به راه افتاد و حالا با رسیدن به شهریور ماه می توان اندک اندک اثرات آن را دید.

صف های امیدوارانه مهاجران بدون برگه هویت در برابر مراکز رسمی و مراجعه به مدارس دولتی این نوید را می دهد که زنگ مهر امسال برای بخشی از کودکان که تاکنون از تحصیل در مدارس ایرانی محروم بوده اند نیز به صدا درآید، غم نان اگر بگذارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام افغان ها در مدارس به شرط پرداخت پول

ثبت نام افغان ها در مدارس به شرط پرداخت پول