مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 شهریور 1394 ساعت 00:462015-08-28سياسي

کاهش 22 درصدی ضریب امنیت غذایی کشور در 10 سال


ضریب امنیت غذایی در حال حاضر به 60 درصد رسیده در حالی که این رقم در سال 84، 82 درصد بوده است.

- "، قباد افشار در مراسمی در مرکز همایش های صدا و سیما با اعلام این مطلب، افزود: سازمان امور اراضی در مسیر مطالبات مقام معظم رهبری، دولت، قوه قضاییه، مجلس در حال حرکت است که در این زمینه نیازمند همراهی همه مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در یکدهه گذشته این سازمان نه تنها از اهداف خود دور و کم رنگ شده بلکه عرصه را برای ایجاد تخلفات باز کرده است.

رییس سازمان امور اراضی ادامه داد: عرصه های مناسب کشاورزی در سالهای گذشته مورد تاخت و تاز وتخریب قرار گرفته است و عده ای از افراد برای سودجویی و یا راحتی خود اقدام به این کار کرده اند.

رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: در 5 دهه گذشته یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی ما نابود شده است و در این ماه بین 5 تا 10 میلیون تولید خود را از دست داده است.

افشار اظهار کرد: امام علی(ع) می گوید مردمی که آب و خاک دارند اما نتوانند غذای خود را تأمین کنند مردمی اند که لطف خدا شامل حال آنها نیست اما ما این الطاف را داریم و در حال نابودی آنها هستیم.

وی اضافه کرد: چند روز پیش در شیراز بودم که در این استان 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به بهانه باغ و باغچه تبدیل وضعیت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 22 درصدی ضریب امنیت غذایی کشور در 10 سال

کاهش 22 درصدی ضریب امنیت غذایی کشور در 10 سال