مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 شهریور 1394 ساعت 17:362015-08-28سياسي

صالحی: ایران و چین در ساخت نیروگاه های هسته ای همکاری می کنند


رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که در گفت وگو با مقامات چین، به دیدگاهها و نقاط مشترک خوبی در رابطه با ساخت نیروگاههای تجاری به ویژه نیروگاههای 100 مگاواتی دست یافته است.

- "، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، ظهر جمعه و قبل از ترک پکن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا این موضوع را مطرح و ابراز امیدواری کرد که این همکاریها با امضای قرارداد ظرف یک تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی که از روز چهارشنبه - 4 شهریور- در راس یک هیات عالیرتبه از مسوولان و مقامات فنی سازمان انرژی اتمی به چین سفر کرده است ، اظهار داشت: در طول مدت حضور در پکن و گفت وگو با مسوولان و مقامات هسته ای این کشور، در خصوص مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختیم که موضوع همکاریهای اقتصادی دو کشور در خصوص ساخت نیروگاههای تجاری بسیار جدی دنبال شد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان ادامه داد: در همین رابطه با طرف چینی در خصوص رآکتورهای 100 مگاواتی مذاکراتی انجام شد که امیدواریم قرارداد این همکاری در کمتر از دو ماه دیگر به امضای طرفین برسد.

وی ادامه داد: البته در خصوص ساخت رآکتورهای 1000 مگاواتی نیز با توجه به استقبال طرف چینی و پیشنهادهای خوب مطرح شده از سوی این کشور، احتمال دارد با آنان در این رابطه نیز همکاری داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: ایران و چین در ساخت نیروگاه های هسته ای همکاری می کنند

صالحی: ایران و چین در ساخت نیروگاه های هسته ای همکاری می کنند