مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 شهریور 1394 ساعت 12:302015-08-28سياسي

ظریف: مردم ایران به تهدید آلرژی دارند


ظریف با اشاره به جمله ای که از وی مبنی بر این که هیچ وقت نباید یک ایرانی را تهدید کرد در طی مذاکرات نقل قول شده است، گفت: من در آمریکا در سال ها پیش در مصاحبه ای گفتم مردم ایران به تهدید آلرژی دارند و واکنش شان به تهدید به گونه ای است که طرف مقابل را از تهدید پشیمان می کنند.

- ظریف گفت: ضرورت داشت در مذاکرات طرف مقابل احساس کند که خواست آنها را نمی پذیریم بلکه می خواهیم در چارچوب معقول و منطقی به خواسته هایمان برسیم که البته به همه آنها هم رسیدیم.

مذاکرات نفس گیر، پیچیده و گاهی تند و تلخ بود اما معطوف به نتیجه بود و ما تلاش داشتیم این مسأله را به همگان بفهمانیم که فقط برای اعلام مواضع مذاکره نمی کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این که پشتوانه این همه لبخند در مذاکرات چه بود، گفت: این لبخندها ناشی از خودباوری است که از توکل به خدا، پشت گرمی به حمایت مردم و گفتمان واقعی انقلاب نشأت می گیرد.

در هر حال ما مقابل شش کشوری که بزرگترین قدرت های ظاهری دنیا هستند نشستیم و اگر این اعتماد و توکل به خدا و مردم را همانطور که در نماز و ادعیه آمده است که خدا هرچه بخواهد می شود نداشتیم نمی توانستیم به این شکل پیش رویم.

وی تأکید کرد: در این میان حمایت مردم یکی از دلایل مهم بود که ما را بیش از پیش در مذاکرات محکم می کرد و هرچه مذاکرات سخت هم می شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: مردم ایران به تهدید آلرژی دارند

ظریف: مردم ایران به تهدید آلرژی دارند