مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 شهریور 1394 ساعت 23:012015-08-27اقتصادي

پادرمیانی مجلس برای صرافی های بدون مجوز؛فولادگر به طیب نیا نامه نوشت


ماجرای تطبیق صرافی ها با دستورالعمل جدید هنوز تمام نشده و آنطور که شواهد نشان می دهد کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نیز به این موضوع ورود و از وزیر اقتصاد درخواست کرده تا تجدید نظری در این دستورالعمل اعمال شود.

- "، 28 مردادماه پایان اولتیماتوم بانک مرکزی به صرافی های مجاز و غیرمجازی بود که می بایست برای ادامه فعالیت مجوز این بانک را داشته باشند.

براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی صرافی ها باید سرمایه اولیه خود را در شهرهای بزرگ و تهران از 200 میلیون به 4 میلیارد تومان برسانند.

ریشه این تصمیم البته به بازنگری در تصمیم قبلی بانک مرکزی با واسطه گری اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مردادماه سال گذشته برمی گردد چراکه در آن زمان وی در ابلاغیه ای به بانک مرکزی دستور ساماندهی صرافی ها را صادر کرد که بر اساس آن صرافی ها تا 28 مرداد ماه امسال برای دریافت مجوز از بانک مرکزی فرصت داشتند.

براساس این دستورالعمل حداقل سرمایه اولیه تأسیس صرافی های متعلق به مؤسسات اعتباری (بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی) و نیز صرافی های هفت شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و تبریز چهار میلیارد تومان و در سایر شهرها دو میلیارد تومان تعیین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پادرمیانی مجلس برای صرافی های بدون مجوز؛فولادگر به طیب نیا نامه نوشت

پادرمیانی مجلس برای صرافی های بدون مجوز؛فولادگر به طیب نیا نامه نوشت