مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مرداد 1394 ساعت 07:562015-08-09پزشكي

دستگاه های برنزه کردن پوست بدون مجوز و سرطانزا


رییس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از غیرمجاز بودن دستگاه های سولاریوم (برنزه کردن پوست) و سرطانزا بودن این نوع دستگاه ها هشدار داد.

- "، علیرضا سلیمانی با بیان اینکه چند سالی است که با ورود تکنولوژی های نوین، برنزه کردن پوست با دستگاه های سولاریوم وارد زندگی مردم به خصوص برخی زنان شده است، اظهار کرد: بیشتر تجهیزات لاغری و زیبایی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.

وی در مورد دستگاه های سولاریوم (برنزه کردن پوست) که پرتوهای (UV) از خود منتشر می کنند، عنوان کرد: این دستگاه ها که بیشتر در آرایشگاه ها استفاده می شود مطلقاً مورد تایید ما نیست و هیچ مجوز ورود قانونی تا به امروز صادر نشده است و در نتیجه استفاده از این وسایل قابلیت پیگرد دارد.

سلیمانی ادامه داد: مراجع ذی صلاح نیز باید نظارت های جدی در این زمینه داشته باشند و اگر در آرایشگاه ها استفاده می شود و گزارش هایی نیز در این زمینه رسیده است باید برخورد شود و با توجه به اینکه استفاده از این دستگاه ها باعث سرطان می شود و عوارض جبران ناپذیری را ایجاد می کند، لزوم برخورد را چند برابر می کند.

رییس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه های برنزه کردن پوست بدون مجوز و سرطانزا

دستگاه های برنزه کردن پوست بدون مجوز و سرطانزا