مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مرداد 1394 ساعت 07:262015-08-05بين الملل

حمایت ایران از متحدان منطقه ای قاطعانه ادامه می یابد


معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت : ایران همزمان با همکاری همه جانبه با همسایگان و کشورهای منطقه به طور قاطع حمایت خود را از متحدان منطقه ای ادامه می دهد.

- حسین امیرعبداللهیان در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما به سفر هفته گذشته آقای ظریف وزیر امورخارجه کشورمان به منطقه اشاره کرد و افزود: این سفر، هم رویکرد به همسایگان حوزه خلیج فارس را در بر داشت و هم سفر به عراق به عنوان یکی از متحدان اصلی ما.

وی گفت: در سفرهایی که طراحی شده است، هم از کشورهای مقابل از جمله وزرای خارجه اروپا به تهران سفر می کنند و همزمان سفر وزیرخارجه سوریه و معاون وزیرخارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه را به کشورمان داریم.

امیر عبداللهیان افزود: انجام توافق هسته ای در دوره ای که برخی از کشورها و بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای توسل به زور را مد نظر خود قرار داده بودند نشان داد که مذاکرات دیپلماتیک در عرصه روابط بین الملل می تواند کارآمد باشد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه درباره دیدارهای اخیر خود با وزیرخارجه سوریه و نماینده پوتین و انتشار اخباری درباره طرح به روز شده جمهوری اسلامی ایران درباره حل بحران سوریه گفت: ایران از ابتدا معتقد بود که بحران های منطقه از جمله یمن، بحرین، سوریه و مصر صرفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت ایران از متحدان منطقه ای قاطعانه ادامه می یابد

حمایت ایران از متحدان منطقه ای قاطعانه ادامه می یابد